Bu Blogda Ara

26 Haziran 2014 Perşembe

Uygulama-1

  'Şimdiye kadar öğrendiklerimiz ne işimize yarayacak?' sorusuna cevap olması açısından 'Uygulama' adında bir seri başlatıyorum.




   İlk uygulamamız 'Kim Milyoner Olmak İster?' oyunu olacak ve bu uygulama adım adım gelişecek. Bugün yapacağımız kısımda 3 tane soru olacak ve oyuncunun doğru mu yanlış mı yaptığını anlayacağız.
   Önce oyunun nasıl çalışacağını kafamızda oluşturmamız lazım. Oyuncunun ismini alabiliriz demek ki bize oyuncu_ismi adında char türünde bir değişken lazım. Sorularımız olacak bunları da printf ile ekrana yazdırırız o da tamam. Oyuncu cevap vermeli bunu da scanf ile yaparız o da tamam. Doğru cevabı da if ile kontrol ettik mi bizden büyüğü yok! (:
  

  Uygulama önce oyuncunun adını alıp onu selamlayacak, sonra da ilk soruyla başlayacak. Soruyu yazdıktan sonra scanf var yani bizim birşey girmemizi bekleyecek. Hatırlarsanız C'de büyük ve küçük harfin farklı şeyler olduğunu söylemiştim bu yüzden cevap olarak A veya a yazmamız farklı şeyler. Bunun çözümü if içerisinde veya kullanmak. Nasıl kullanıldığını önceki yazımda söylemiştim, o kısmı bilerek size bırakıyorum. Öğrenmenin en kolay yolu hatalarla boğuşmaktır (:
  Cevabı aldık, if ile kontrol ettik, doğruysa ne güzel printf ile tebrik edip ikinci sorudan devam ettik. Yanlış cevapsa yapacağımız başka şeyler de var. Printf ile yanlış olduğunu söyledik yetmedi. getch() ifadesini önceki yazılarda da görmüşsünüzdür, bu arkadaş aynı scanf gibi sizden birşey girmenizi bekler. Kullanma amacımız ekranın hemen kapanmaması. O satırı silip deneyerek ne demek istediğimi anlayabilirsiniz. exit(0); ise programı kapatmaya yarar.
  Bu şekilde işlem tekrar eder, soruyu sor cevabı kontrol et. Size kalan iş bu uygulamayı geliştirmek,hata çıkarsa onlarla boğuşmak. Kolay gelsin (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder